pogoda na 16 dni Świnoujście

Katalog wyszukanych fraz

Miłość jest gęstsza niż zapomnieć...

Temat: Ulubione pory roku i miesiące w roku
Jak ja byłem wzrostu kaloryfera albo siedzącego psa, to też lubiłem zimy mroźne, dla samego śmigania z górki na sankach albo na ślizgawkach o własnych kopytach Ale wtedy to człowiek cały czas był motoryczny, to biegał, to przewracał się w hałdach śniegu i lodowym zimnie [a potem mama krzyczała, że całe ubranie mokre po powrocie synka do domu ]. Teraz jest inaczej, takich wybryków nie sposób robić dla "ogrzania się" idąc przez centrum miasta lub stojąc na przystanku autobusowym i temu to zimno tak doskwiera

Teraz ogólnie preferuję późną wiosnę i lato. Nie lubię za to szarych, jesiennych dni, kiedy to już od 16 robi się ciemno za oknem. Rano nie chce się wstawać. Zaczyna się noszenie swetrów, kurtek itp. A i tak zawsze jest zimno. Deszczowa pogoda sprawia, że nic nie chce mi się robić...
Uwielbiam za to upały. Jakie to wspaniałe uczucie, kiedy w ciągu dnia rozpływam się jak asfalt na Al. Wojska Polskiego w Szczecinie Takie gorące lato jest jeszcze lepsze, gdy ma się czas na byczenie się nad wodą albo coś w tym guście. Pamiętam, jak miałem naście lat i jako całe wakacje spędzałem u babki w Świnoujściu. Teraz już się wcale nie dziwię, że jak wychodziłem na plażę tylko w krótkich spodenkach, to się ludzie dziwnie na mnie patrzyli, bom był czarny jak wegiel Byłem tak opalony, że moja mamuśka jak mnie zobaczyła, to kazała mi się wykąpać, bo myślała, że brudny jestem To był efekt codziennego spędzania czasu na plaży - przychodziłem, wbijałem sobie parasolkę w piasek, kładłem się na ręcznik lub koc i książki czytałem Inni plażowicze patrzyli się na mnie jak na debila

Z miesięcy lubię najbardziej oczywiscie te późnowiosenne i letnie. Z wielkim sentymentem wspominam teraz miesiące jesienne i zimowe, gdy zacząłem studiować w Szczecinie. Po 16 było już ciemno, a ja sobie chodziłem po ulicach miasta, ciemno jakby to był środek nocy, życie tętniło pełną parą, a ja nie musiałem wracać do domu przed 24
Źródło: fir.mistbinder.org/viewtopic.php?t=1057



Temat: Pierwszy helikopter w Gdańsku
Niezwykła historia użycia niemieckiego śmigłowca Focke Achgelis Fa 223 na Pomorzu
http://www.trzeciarzesza....fa-223-r320.htm

Fragment artykułu z wyżej wymienionego źródła:

....w tym samym czasie wyprodukowany został w Berlinie-Tempelhof pierwszy egzemplarz Fa 223E-0 (Werk-Nr00051) kod GW + PA, który przejęty został natychmiast przez Luftwaffe. Otrzymał on specjalny rozkaz Hitlera aby wykonać lot do Gdańska. Załogę śmigłowca w tym locie stanowili ppor. Gerstenhauer, Meisłer Moller i sierż. Friedrichs. Wystartowali 26 lutego 1945 roku kierując się najpierw do Wurzburga (dlaczego lot do Gdańska rozpoczął się przelotem w przeciwnym kierunku nie jest do dnia dzisiejszego zupełnie jasne). Podczas burzy nad obszarem Schwabischen Alb załoga musiała wylądować w Crailsheim. Po burzy śmigłowiec wystartował ponownie i w 30 minut później wylądował na lotnisku Wiirzburg-Giebelstadt. 2 uwagi na ciężkie bombardowanie, które miało miejsce dzień wcześniej przeprowadzone przez 8 Flotę Powietrzną USAF, zniszczone zostały całe zapasy paliwa w Wurzburg-Giebelstadt i śmigłowiec musiał wystartować ponownie. Lecąc na wysokości nieprzekraczającej 100 m wylądował w Wurzburgu, gdzie został zatankowany i wkrótce ponownie wystartował w kierunku Meiningen. Przemieszczając się wzdłuż doliny Werry pokonał, pomimo silnego czołowego wiatru, dochodzącego do 80 km/h, dystans 288 km w trzy godziny i pięć minut. Następnego dnia śmigłowiec wystartował z Matningen o godzinie 8a5 i lecąc wzdłuż Werry dotarł do Werder, wykonując po drodze między-lądowania w Erfurcie i Kolleda. Również tego dnia lot utrudniała pogoda, silny wiatr i podstawa chmur na wysokości około 200 m. 27 lutego śmigłowiec pokonał dystans 315 km w dwie godziny i 53 minuty. Następnego ranka o 74S Fa 223 wystartował biorąc kurs na lotnisko Stettin-Altdamm (Szczecin). Lot przebiegał przez Bernzlau, a następnie wzdłuż autostrady na Szczecin. Następne dni przyniosły załamanie pogody i dopiero 3 marca o godzinie 74S śmigłowiec wystartował do dalszego lotu w kierunku lotniska Stolp-Reitz (Słupsk). 4 marca Fa 223 przeleciał na lotnisko Stolp-West dla uzupełnienia paliwa.

Następnego dnia pogoda uniemożliwiła start, ale już w południe okazało się, że do lotniska podeszły wojska radzieckie i pomimo niekorzystnych warunków meteorologicznych Fa 223 musiał wystartować o godzinie 13.30 biorąc kurs na lotnisko Danzig-Praust (Pruszcz Gdański). Z bazy w Danzig-Praust ppor. Gerstenhauer przeprowadził misję ratowniczą, ewakuując pilota samolotu Messerschmitt Bf 109 z 1./NAGr. 4, który z powodu silne] burzy śnieżnej musiał wylądować przymusowo w okolicach wsi Goschin. W wyniku postępującego natarcia Armii Czerwonej musiano opuścić bazę Danzig-Praust i Fa 223 operował następnie z lotniska Gotenhafen-Hexengrund (Gdynia). Tam właśnie dotarły rozkazy dowództwa Luftwaffe o ewakuacji śmigłowca do Werder, jednakże natychmiastowe wykonanie rozkazu uniemożliwił brak paliwa. W międzyczasie wojska radzieckie zajęły już wszystkie lotniska między Gotenhafen (Gdynia) a Swinemunde (Świnoujście). Podporucznik Gertenhauer zdobył w końcu potrzebne paliwo i zdecydował się odbyć lot zabierając na pokład dodatkową beczkę mieszczącą 200 dm3 paliwa oraz ręczną pompę, za pomocą której można byłoby przepompować paliwo z beczki do zbiornika głównego podczas lotu. Śmigłowiec wystartował 9 marca 1945 roku i lecąc wzdłuż linii brzegowej Bałtyku dolarł do Garz. Zła pogoda uniemożliwiała kontynuację lotu i Fa 223 wystartował ponownie 11 marca lądując w końcu w Werder. Podczas tej jedynej w dziejach lotnictwa misji śmigłowiec przebył odległość 1675 km w czasie 16 godzin 25 minut. Transportstaifeln 40 została przebazowana w kwietniu 1945 roku na lotnisko Aigen w Styrii i miała operować z stamtąd jako część załogi tzw. Alpenfestung {twierdza alpejska), znajdując się poci dowództwem operacyjnym Lw.Div.Nordalpen (dywizja lotnictwa wojskowego Północne Alpy). W bazie Aigen-im-Ennstal stacjonowały również resztki JG 27, JG 53, JG 300 i NAGr.13. Tam też Transports-taffel 40 zastał koniec wojny. Po wojnie śmigłowce Fa 223 użytkowane i testowane były przez siły powietrzne Związku Radzieckiego, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Czechosłowacji i Francji.




Źródło: forum.dawnygdansk.pl/viewtopic.php?t=3016



Form:

Podobne

Miłość jest gęstsza niż zapomnieć...
POGODA DLUGOTERMINOWA TVN SIERPIEN
pogoda dla Wielkiej Brytanii na lipiec
pogoda tvn meteo długoterminowa
pogoda na 24 lipiec 2007
pogoda na lipiec 2007 temperatura
pogoda na przyszły tydzień na Mazurach
pogoda długoterminowa Polska tvn
  • przykB3adowe;pytania;na;obronie
  • Policja Tychy
  • sciegi szydelkowe probki
  • sites do my chemical romance
  • systemy teletransmisyjne 4share

  • Dobre wino i ładna kobieta to dwie miłe trucizny. Przysłowie tureckie
    Haec hactenus! - Wystarczy już o tym
    Dobro rodzi się wtedy, kiedy ludzie zapominają o sobie. Lew Tołstoj
    Actus omissa forma legis corruit - nieważna jest czynność prawna z naruszeniem formy przepisanej przez prawo.
    Etiquette requires us to admire the human race - etykieta wymaga od nas, abyśmy podziwiali rodzaj ludzki.